Contact:  Vodafone: 0723 318 590  
Vodafone este telefonul la care ma gasiti oriunde. Sun inapoi la apelurile pierdute.
MULTUMESC PENTRU INTELEGERE!

Din experienta mea reiese ca cei cu care am vorbit direct au inteles mult mai exact situatia indiferent daca au comandat sau nu !!! Cu foarte multe persoane care nu au acceptat aceasta discutie directa au aparut neintelegeri. Nu vreau sa pacalesc pe nimeni, nu vreau sa fortez pe nimeni sa cumpere sau sa vorbeasca cu mine. E alegerea dvs. Insa e posibil ca sa aveti nemultumiri care ar fi foarte probabil sa le eliminati daca am discuta direct si ati intelege exact situatia cu ceea ce comandati !!! Discutia directa e mult mai bogata in nuante si intelegerea este mult mai buna. Intrebarile au un raspuns instantaneu si se pot face precizari pana intelegerea este corecta si completa !!!
Prima pagină Impresii Contact  
  Nu aveti produse in cosul de cumparaturi.   Cosul meu
de
cumparaturi
    Anticariat Librarie => Lista carti => Cautare: Platon
Pagini:  ( 1 )  2 3 >>  
        Detalii

Aprilie spulberat - Ismail Kadare

Anticariat carti literatura universala
Format: 18/12 cm-
Aprilie spulberat este o nuvelă scrisă de multi-premiatul scriitor albanez, Ismail Kadare. Publicată în 1978, reunește patru dintre prozele anilor ’70 - ’80: Aprilie spulberat, Cine a adus-o pe Doruntina, Mesagerul tristeții și Comisia serbării. Apărute în Albania în urmă cu mai bine de două decenii, cele patru proze - traduse în limba română în 1990.

Între primele două proze există o relație materială directă: poveste Doruntinei descrie apariția în societatea medievală albaneză a unui nou sistem moral și juridic, progresist, kanun-ul. Același kanun care, cinci sute de ani mai târziu, provoacă evenimte grave în satul albanez din zona Platoului muntos din Nord (povestea lui Ghiorgu din Aprilie spulberat).

Rezumate
Konstantin si Doruntina
Nuvela a fost publicată pentru prima dată la Tirana în 1979 și este un fel de cronică romanțată a apariției kanun-ului. Într-un interviu, Kadare a declarat că ideea nuvelei i-a venit prima dată în adolescență, când a citit vechi balade germane, printre care și Leoren Lied. “Această baladă m-a cutremurat și pentru un motiv mai special: era balada Doruntinei, care încă se mai cânta în Albania. Dar, […] spre marea mea uimire, balada germană m-a și dezamăgit. Și nu mi-a trebuit mult ca să înțeleg că varianta care se cânta în satele din jurul orașului meu era mai profundă și mai frumoasă decât cea a lui Bürger. […] Se poate ca încă de pe atunci în conștiința mea să fi apărut, destul de cețoasă, dorința de a rescrie această baladă, lucru care s-a și întâmplat patruzeci de ani mai târziu, când am scris Cine a adus-o pe Doruntina.”(Postfaț㠓Aprilie spulberat”, p. 474) Nuvela, este replica în proză a vechii legende albaneze, aceea a ridicării eroului din morți sub presiunea cuvântului dat, pentru a îndeplini o promisiune făcută cât încă era în viață.
Doruntina, singura fată din cei zece copii ai familiei Vranj, s-a căsătorit la mare distanță de satul părintesc, tocmai în Boemia. Pentru că mama fetei (Doamna mamă - cum i se adresau sătenii) nu a fost de acord cu plecarea acesteia, fiindu-i frică de singurătate, Kostandin - unul din băieți, i-a jurat că i-o va aduce acasă din depărtări în clipa în care va simți că are mare nevoie de ea. Alături de rudele fetei, a suferit și Stressi, un băiat din sat care o iubise și care între timp, ajunsese căpitanul poliției locale. Imediat după plecarea Doruntinei în Boemia, în familia Vraj s-a produs o mare tragedie. Toți cei nouă frați ai Doruntinei au murit într-o luptă purtată cu o armată normandă. Unii au căzut pe câmpul de luptă, alții au căzut la pat pentru că invadatorii aduseseră cu ei ciuma. Astfel, Kostandin moare înainte să-și îndeplinească jurământul de credință făcut mamei sale.
Într-o seară, Doruntina se trezește la porta casei din Boemia cu un călăreț, care pretinde că este chiar fratele ei, venit s-o ducă înapoi acasă, la mama care îi poartă dorul. Fiind foarte grăbit, călărețul nici măcar nu descalecă, îi spune Doruntinei să vin㠓așa cum este”. Mânată de dorul de casă, fata se urcă pe cal și pornesc la drum. Pe data de 11 noiembrie, la miezul nopții, ajung. Aproape de casă, călărețul o roagă să coboare și să intre în casă, pentru că el mai are ceva de rezolvat la biserică. Doruntina se grăbește să-și vadă mama, în timp ce fratele ei se îndreaptă spre biserică (care se afla în aceași direcție cu cimitirul). Odată intrată în casă, bătrâna o informează de moartea fraților ei, inclusiv a lui Kostandin care murise în urmă cu 3 ani. Doruntina îi spune că ea tocmai de Kostandin a fost adusă; astfel, ambele femei suferă un șoc și după ce stau la pat câteva zile, mor, înainte să se afle adevărul.
Stressi, însărcinat să rezolve misterul care căpăta tot mai multă amploare, se luptă să afle identitatea celui cu care a venit Doruntina. Deși toate indiciile duceau spre Kostandin, Stressi, om cerebral și cu picioarele pe pământ, refuza să accepte varianta conform căreia s-a sculat mortul din mormânt, a călătorit 7 zile alături de o femeie și nu l-a observat nimeni. Apare un potențial martor, lucruile se complică pe parcurs iar deznodămntul este unul cu totul și cu totul neașteptat.

În Aprilie spulberat, autorul descrie pas cu pas mecanismele și procedurile gjakmarrjei, de la crimă până la peeapsă. Astfel, ne este prezentată povestea lui Ghiorgu Berisha, care este nevoit să comită o crimă, pentru că așa îi cereau legile kanun-ului. Prin săvârșirea omorului, își pecetluia propria soartă. Un membru din familia celui ucis, va fi forțat să se răzbune în același fel. Ghiorgu trebuie să-l ucidă pe Zef Kryeqyqe, vecinul său; și pentru că nu se simte deloc pregătit să omoare un om cu care în definitiv, nu are nimic de împărțit, amână acest lucru cât poate de mult. Chiar prea mult, încât părinții încep să îl preseze, simținu-se jenați de vecini și de ceilalți săteni, deoarece fiul lor nu este suficient de curajos încât să-și răzbune propriul frate (care a fost ucis de Zef în urmă cu aproximativ un an de zile, pentru a-și răzbuna și el, la rândul lui, fratele).
Lucrurile se complică în momentul apariției în scenă a Dianei Vorps, o frumoasă orășeancă pentru care munteanul Ghiorgu își sacrifică ce avea mai de preț: propria viață. Deși amândoi fac eforturi disperate pentru a se întâlni, revederea lor pare imposibilă. Instinctul de conservare este anihilat de iubirea nebunească, platonică, pentru chipul femeii zărit, preț de o secundă, în spatele unui geam aburit.

Mesagerul tristeții
În Mesagerul tristeții ne este prezentată povestea lui Hadji Milet, cărăuș la Birourile Furnizării Sheh-ul Islamului. Deși era învățat cu misiuni în cele mai îndepărtate colțuri ale imperiului și cu agitația de dinaintea lor, simțea că ultima sarcină primită, aceea de a transporta în Peninsula Balcanică jumătate de milion de feregele, are ceva neobișnuit.
Hadji, obișnuit cu musulmancele, nu credea că este cu putință ca femeile să meargă pe stradă cu obrazul descoperit. Motiv pentru care, călătoria lui a fost cu atât mai palpitantă pentru el. Însă nu și pentru balcanice, care sub cucerirea otomană, aveau să se supună regulilor impuse de imperiu. Și prima era aceea de a umbla ca și musulmancele, cu obrazul acoperit de feregea.
Dacă la început Hadji s-a simțit privilegiat și a considerat misiunea mai mult decât onorabilă, odată cu înaintarea spre destinație, unde avea să predea încărcătura, se simțea tot mai responsabil pentru posibila durere pricinuită balcanicelor. Acest lucru l-a afecatat cu atât mai mult în momentul în care a făcut un popas la o fântână pentru a bea apă și a dat peste un grup de femei tinere. Fetele l-au întâmpinat cu scepticism inițial, dar când au văzut că nu are intenții rele, au devenit rapid vesele, l-au înconjurat cu zâmbete, l-au privit în ochi (lucru de nepermis în cultura arabă) și chiar i-au oferit un ulcior plin cu apă pentru a-și potoli setea.
Faptul că e o țară liberă, unde femeile pot privi în ochi bărbatul, unde își pot arăta liber fericirea sau tristeațea fără consecințe negative, i-a lăsat musulmanului în suflet sentimente confuze. Și-a dat seama că poate nu e bine așa cum credea el până acum firesc. Poate e mai bine așa, cum e în Peninsula Balcanică. Și dacă lor le e bine și nu deranjează pe nimeni libertatea femeilor, de ce să le-o îngrădească cineva? Și de ce tocmai el? Pe parcursul călătoriei, a trecut de la bucuria și entuziasmul inițial, la regrete, frustrări și temeri. Începea să se simtă tot mai vinovat, acest lucru frământându-l noapte de noapte.
Pe drumul de întoarcere, a început să vadă tot mai puține femei pe strdă. Stăteau în casă, pentru că le era interzis să iasă cu fața descuperită. Când a ajuns din nou la fântână, nu l-au mai întâmpinat fetele zglobii și cu zâmbete largi. Nu mai era nimeni acolo. Pustietatea locurilor prin care trecea, s-a instalat rapid și în sufletul lui și astfel, a avut mustrări de conștiință. Noaptea, înainte de culcare, plângea și nu-și putea împărtăși durerea cu localnicii, de care se temea că îi vor lua viața dacă vor afla că el este cel care a adus “nenorocirea”.
Însă nu localnicii reprezentau adevăratul pericol, ci chiar semenii lui. Care, văzându-l că se frământă, au considerat că nu este suficient de credincios și nu are suficientă încredere în tradițiile musulmane. După interogatorii și chinuri cumplite, Hadji Milet moare înainte să apuce să-și vadă familia după lungul drum parcurs și după toate frământările pe care le-a îndurat.

Comisia serbării
Comisia serbării se bazează pe fapte istorice reale. Agasat de manifestările de independență ale micii nobilimi albaneze, Mahmud II, sultan, calif și iman, emite un firman de la Istanbul prin care anulează toate decretele emise în timpul luptelor și proclamă un unic, înalt firman. Pentru a restabili vechile raporturi cu Albania, se declară amnistie generală pentru toate căpeteniile albaneze care au arătat nesupunere pentru cârma otomană și au ridicat armele împotriva acesteia, și se va organiza o mare serbare, unde vor fi invitate “adevăratele” căpetenii ale țării: mari seniori, șefi militari, comandanți navali, stegari, mai mari ai sfaturilor obștești, tribuni, șefi religioși, etc.
Un astfel de eveniment, presupunea eforturi uriașe pentru ca totul să decurgă conform planului. În fruntea comisiei de organizare, a fost numit chiar de către sultan, Muhardar Ali Ogllan pașa. El îi va alege pe membrii comisiei centrale, șefii de subcomisii și membrii comisiilor. Toți răspundeau cu viața pentru eventualele greșeli.
După o muncă istovitoare, invitațiile au fost făcute. Patruzeci de curieri au pornit cu invitațiile împărătești. Din cele 497 de invitații, fuseseră înmânate 493. Patru mesageri nu s-a mai întors niciodată.
De-a lungul pregătirilor, executate fără niciun fel de economie (nici de bani, nici de personal), mulți și-au pus problema dacă nu cumva totul este doar o înscenare. Ar fi fost o ocazie ideală pentru a înlătura rapid și sigur, toate căpeteniile Albaniei. Existau bănuieli cum că marile căpetenii albaneze ar fi avut iscoade în rândul organizatorilor. Când a auzit acest lucru, Muhardar pașa a râs din toată inima, spunând că dacă există iscoade, este cu atât mai bine. Se vor convinge că nu există niciun pericol. Iar cum riscul ca un complot să ducă la o revoltă de proporții în rândul albanezilor era imens, orice bănuială a căzut.
Touși, marea serbare este o înscenare, jurămintele sultanului se dovedesc mincinoase, iar pe 31 martie, în timpul paradei de la hipodrom, căpeteniile albaneze sunt măcelărite cu o cruzime nemaiîntâlnită. Masacrul, de o duritate ieșită din comun, îl impresionează până și pe cel care-l duce la îndeplinire, căpitanul Durmish Dur Ali. În final, ca victoria să fie deplină, capetele nobililor albanezi sunt expediate la Istanbul, unde îi vor fi prezentate sultanului chiar pe tăvile de argint ale ospățului.
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

1859 L,union des Principautes Roumaines - Gheorghe Platon

Anticariat carti limbi straine, franceza
Format: 20/12 cm-
in limba franceza
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Ierarhia bisericeasca in epoca apostolica - Patriarhul Iustin

Anticariat carti religie, ortodoxie
Format: 19/11,5 cm-
cartonat, cu supracoperta

am doar vol 1

Se vorbeste si se scrie azi, cu timp si fara timp, de europenizarea noastra si de... integrarea noastra in Europa.
Din aceasta perspectiva, Iustin Moisescu a fost cel mai european ierarh al Bisericii noastre si unul dintre cei mai europeni romini din toate timpurile. Doctor al Universitatii din Atena, profesor la Strasbourg si Varsovia, cunoascator neintrecut al limbii lui Platon si Aristotel (insusire pe care i-o admira insusi Constantin Noica), intelectual desavarsit... Un singur roman de acelasi calibru a mai dat Muscelul natal al lui Iustin Moisescu: pe Dinu Lipatti.
De aceea se cuvine sa ne reamintim de patriarul Iustin, de personalitatea si de opera sa, acum, dupa cinsprezece ani de la trecerea sa la cele vesnice. Acest om de mare distinctie intelectuala si sufleteasca a ramas mereu legat de locurile sale natale. Presimtindu-si sfarsitul, el a dorit sa se retraga in resedinta episcopala de la Curtea de Arges, in apropierea Candestiului natal. N-a fost sa fie. Si de aceea sfarsitul sau mi se pare de doua ori mai tragic, si cu atat mai mult - nobil.
Calinic, Episcopul Argesului si Muscelului
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Confesiuni - Sfantul Augustin

Anticariat carti religie
Format: 23,5/16,5 cm-
NU ESTE PE STOC, INSA O CAUT LA COMANDA - pentru detalii va rog puneti cartea in cos. Scrieti la observatii ceva de genul: stiu ca nu e pe stoc dar doresc sa o cautati pentru mine si finalizati comanda. FOARTE EFICIENT ESTE DACA SUNATI LA TELEFON – clik pe butonul Contact si gasiti nr de telefon.
va voi trimite un mesaj cu un fisier atasat cu conditiile pentru a cauta aceasta carte sau mai multe altele care poate nici nu sunt postate pe site si le doriti !

Editie bilingva latina si romana

„Nu merită osteneala să scrii Confesiuni decât dacă-i sunt adresate lui Dumnezeu. Recitit câteva pagini din sfântul Augustin. Ce patimă! Povestea convertirii sale. Drama noastră: trăim într-o epocă în care nu mai avem la ce să ne convertim. “ (CIORAN)

„Augustin este primul care a avut viziunea vastității sufletului omenesc și, prin ea, a necunoscutului din noi. Căci ceea ce e vast e, prin însăși natura sa, de necuprins și de nestăpânit.“ (GABRIEL LIICEANU)

„Viața Sfântului Augustin, s-a spus de atâtea ori, reprezintă imaginea completă a celei mai fascinante aventuri în care poate fi angrenată o ființă umană: căutarea lui Dumnezeu, a Binelui și a Adevărului suprem, asumată în deplină cunoștință de cauză și cu implicare totală. De la simplul credincios care contemplă imaginea tradițonală a episcopului de Hippona – purtându-și în mână inima străpunsă de săgeți din care ies flăcările iubirii – la mai-marii lumii care caută în gândirea lui un sens și o justificare a puterii lor seculare, și până la intelectualul care se regăsește în neliniștea sa interogativă și în nevoia lui de certitudini, Augustin este pentru fiecare modelul apropiat, accesibil prin suferință și expiere, al unei umanități integrale. Acest mare păcătos devenit sfânt, acest erudit rafinat și senzual devenit cel mai redutabil polemist creștin, arhitect principal al impozantei teologii creștine și, deopotrivă, creator al instrumentarului ei conceptual, nu încetează, de la moartea sa în anul 430, să incite, să cheme, să trezească din amorțire, să uimească.“ (EUGEN MUNTEANU)

SFÂNTUL AUGUSTIN din Hippo (354–430), cel mai mare dintre părinții Bisericii latine, s-a născut la Thagaste, în nordul Africii. A studiat și apoi a predat la Cartagina, Roma și Milano. Atras o vreme de maniheism și de scepticism, în 386 s-a întors la creștinism, hotărâtoare în acest sens fiind influența episcopului Ambrozie din Milano, care l-a și botezat, în noaptea de Paști a anului 387. În 389 a revenit la Thagaste, unde a întemeiat o comunitate monahală, iar în 395 a fost numit episcop de Hippo, funcție pe care a păstrat-o până s-a stins din viață. Dintre numeroasele sale tratate teologice (și filozofice), cele mai cunoscute sunt Confesiunile (400; trad. la Humanitas, 1998, reed. 2005) și Cetatea lui Dumnezeu (412–427). Adaptând filozofia Antichității (îndeosebi tradiția platoniciană) la învățătura creștină, Augustin a creat el însuși un important sistem filozofic și a contribuit astfel decisiv la fundamentarea gândirii creștine medievale și moderne. Alte scrieri ale Sfântului Augustin apărutel a Humanitas: De dialectica (ed. bilingvă; 1991, reed. 2003), Solilocvii (ed. bilingvă; 1993), De magistro (ed. bilingvă; 1994), De doctrina Christiana (ed. bilingvă; 2002), De libero arbitrio (ed. bilingvă; 2004), Despre îngeri și oameni (2005), Despre adevărata religie (2007).
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Pielea - Curzio Malaparte

Anticariat carti literatura universala
Format: 18/10,5 cm-
Pielea este o extensie a descrierii Europei pe care scriitorul o schițase în Kaputt, punctată de observații lirice. Malaparte susține aici o formă de inocență a Americii, în comparație cu decăderea morală și cu istoria scăldată în sânge ale Europei.

“Cândva oamenii sufereau de foame, îndurau tortura, chinurile cele mai teribile, ucideau și mureau, sufereau și îi făceau să sufere pe alții pentru a-și salva sufletele sau pentru a salva sufletele altora. Puteau fi în stare de toate înălțările și de toate înjosirile pentru a-și salva sufletul. Nu doar al lor, ci și al altora. Astăzi oamenii suferă și îi fac pe alții să sufere, ucid și mor, săvârșesc lucruri minunate și lucruri îngrozitoare nu pentru a-și salva sufletul ci pentru a-și salva pielea, propria piele, doar pentru ea. Oamenii cred că luptă și suferă pentru sufletul lor, dar în realitate se luptă și suferă pentru pielea lor, doar pentru ea. Restul nu contează. Astăzi poți fi un erou pentru un lucru de nimic. Pentru un lucru urât. Pielea umană este un lucru urât. Uitați-vă. E un lucru scârbos. Și gândiți-vă că lumea este plină de eroi gata să-și sacrifice viața pentru un asemenea lucru.” (Curzio Malaparte, Pielea)

Despre Curzio Malaparte

Kurt Erich Suckert și-a ales pseudonimul Curzio Malaparte, un nume parodic inspirat de Napoleon Bonaparte. Dar alegerea onomastică poate fi lesne considerată drept o ironică aplicare a ceea ce Platon numea teoria adecvării numelor: dacă Malaparte era inițial adeptul ideologiei republicane, a trecut apoi de partea fasciștilor, pe care ulterior i-a criticat, îmbrățișând idealurile comuniste și, în ultima perioadă a vieții, a cercetat atent doctrina maoistă.

Malaparte s-a născut în 1898 la Prato, în apropierea Florenței, mama sa fiind italiancă, iar tatăl, german. La vârsta de 16 ani s-a înrolat în legiunea lui Garibaldi, pentru a lupta împotriva Franței. După terminarea Primului Război Mondial, Malaparte și-a început cariera de jurnalist, iar în 1922 a devenit membru al Partidului Fascist, adeziune care i-a influențat activitatea profesională: a înființat revista “La Conquista dello stato”, iar câțiva ani mai tîrziu a devenit redactor la ziarul “La Stampa”, pe care l-a transformat într-o publicație cu orientare fascistă. La începutul anilor ’20 începe să publice și beletristică, romanul de război Revolta sfinților blestemați (1921), în care vorbește despre Roma ca principal inamic din cauza corupției endemice, atrăgându-i critici din partea fasciștilor.

Punctul culminant al conflictului dintre el și regimul din acea vreme din Italia a fost atins o dată cu publicarea “Tehnicii loviturii de stat”, în care îi atacă pe Hitler și pe Mussolini. Toate aceste abateri i-au adus cinci ani de exil în Insula Lipari și alți câțiva ani la închisoarea romană Regina Coeli, iar în 1933 a fost exclus din redacția “La Stampa”. Eliberat din detenție printr-o intervenție a ginerelui lui Mussolini, Malaparte a devenit, alături de scriitorul Dino Buzzati, principalul corespondent de război pentru “Corriere della Sera”. Articolele scrise de pe fronturile est-europene și din URSS, care au fost ulterior adunate în două volume de publicistică, i-au atras din nou ostilitatea forțelor naziste.

În perioada postbelică, romanele Kaputt și Pielea i-au adus recunoașterea internațională, dar și criticile Bisericii Catolice, cea de-a doua fiind indexată în lista cărților interzise. După câteva piese scrise și publicate la Paris, Malaparte a călătorit în China și Rusia, jurnalul acestei experiențe fiind publicat postum în volumul Io in Russia e în Cina.

În 1957 a murit din cauza unui cancer pulmonar, provocat, cel mai probabil, de iradierile suferite în timpul Primului Război Mondial. Simțindu-și sfârșitul aproape, Curzio Malaparte s-a convertit la catolicism, schimbând încă o dat㠖 resemnat sau, pentru ultima oară, independent – partea baricadei.
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Lumea Sofiei - Jostein Gaarder

Anticariat carti literatura universala
Format: 18/10,5 cm-
Lumea Sofiei este un roman despre istoria filosofiei pentru copii, adolescenti si adulti, vandut in peste 50 de milioane de exemplare. In parte roman de aventura (in lumea cunoasterii) si in parte tratat (accesibil) de istoria filosofiei, parcurgem prin ochii unei fetite istoria gandirii, de la Platon si Socrate pana la Freud, Darwin, Heidegger sau Sartre, iar aventura Sofiei devine aventura cititorului insusi. Lumea Sofiei este o carte care nu trebuie sa lipseasca din biblioteca unui elev si nici din biblioteca unui adult.O fetita, aflata la limita tulburatoare dintre copilarie si adolescenta, primeste intr-o zi un mesaj de la un necunoscut, continand o singura fraza : Cine esti tu ? Este inceputul unei serii de scrisori care contin un adevarat curs de filosofie, incepand cu presocraticii si ajungand pana la Freud, Darwin, Heidegger sau Sartre si totodata inceputul aventurii Sofiei, care devine aventura cititorului insusi. Suntem oare, ca si Sofie, personaje intr-o carte sub ochii unui cititor care este si el personaj intr-o carte ? Suntem oare, prinsi in jocul textualist al unei repetitii infinite ?
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Suflete salbatice - Amanda Quick

Anticariat carti dragoste, romantic, iubire
Format: 18/11 cm-
Annie Lyncroft stie ca propunerea pe care vrea sa i-o faca lui Oliver Rain, cel mai bogat si probabil cel mai periculos barbat din Seattle, este scandaloasa. Dar Annie are nevoie de acest seducator geniu al lumii finantelor pentru planul pe care il are in minte. Intrucat fratele ei, Danny, a disparut intr-un misterios accident de avion, Annie se zbate sa apere firma acestuia de rechinii care cred ca Danny nu se va mai intoarce vreodata. Iar pentru asta, Annie vrea sa ii propuna lui Rain, cel mai puternic investitor in firma lui Danny, un plan pe cat de indraznet, pe atat de neortodox – sa incheie o casatorie de convenienta, pentru ca Rain sa poata prelua temporar administrarea companiei.
Cand Oliver accepta, Annie isi imagineaza o perioada de liniste maritala platonica, alaturi de un barbat a carui viata este un adevarat mister si pe care este interesata sa-l desluseasca. Insa Oliver are propriile idei – planul lui a fost sa o seduca pe aceasta frumusete neobisnuita inca de cand a vazut-o prima oara. Insa dragostea este un factor neprevazut care le va da o lectie acestor doi oameni atat de diferiti si de incapatanati: autocontrolul rece este util in lumea afacerilor, dar pe teritoriul plin de pasiune al inimii orice incercare de a-l pastra este sortita esecului.
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Apararea lui Socrate - Platon

Anticariat carti filozofie, eseuri, critica
Format: 21/13 cm-
carte veche

contine Apararea lui Socrates si Kriton sau Datoria cetateanului [pg 49]

Apărarea lui Socrate este un dialog socratic scris de filosoful grec Platon, discipol al lui Socrate. Apologia este versiunea scrisă de Platon a discursului lui Socrate de apărare împotriva acuzațiilor de a fi fost un om „care a corupt tineretul, nu a crezut în zeii atenieni și a creat noi zeități”. Cuvântul „apologie” are aici sensul primar, de discurs întru apărarea credințelor sau unor acțiuni care reies din anumite argumentări filosofice.

Apologia începe cu declarația lui Socrate despre faptul că el nu știe dacă poporul Atenei (care constituie curtea) nu a fost deja convins de către reclamanții săi. Această declarație este de o importanță capitală pentru întregul discurs. Platon adesea începe dialogurile socratice cu cuvinte care indică ideea centrală a textului. În cazul apologiei sunt cuvintele „Eu nu știu...”, care susțin sugestia lui Socrate că filosofia începe cu admiterea sinceră a ignoranței, și înțelepciunea, pe care o are, provine de la cunoștința sa că nu știe nimic.

Socrate roagă juriul să fie judecat nu conform forțelor sale oratorice, ci conform adevărului. Socrate nu va folosi cuvinte ornamentate și expresii care sunt cu grijă aranjate, dar va exprima gândurile întâmplatoare care îi vin în minte. El va folosi aceleași cuvinte care sunt auzite în adunări și la mesele de schimb a banilor. În comparație cu oamenii care l-au denunțat, Socrate este un orator bun, este elocvent și reușește să convingă pe unii dintre judecători, dar nu a fost găsit nevinovat și este condamnat la pedeapsa penală prin otrăvire.

Socrate spune că trebuie să dezmintă două seturi de acuzații: unul vechi care îl acuză ca fiind infractor, în calitate de persoană care face cercetări despre cer și pământ; și unul recent precum că a corupt pe cei tineri și a crezut în forțe supranaturale inventate de el și nu în zeii recunoscuți de stat.

Socrate începe apărarea prin denunțarea acuzațiilor vechi, care au provenit din bârfe și prin urmare nu pot fi admise de către curte. Așa numitele „acuzații informale” sunt parafrazate de Socrate în limbajul unor acuzații legale: „Socrate a comis o nedreptate, pentru că el cercetează lucrurile de sub pământ și din cer, transformă un argument slab într-unul puternic, și îi învață pe alții să-i urmeze exemplul”. Toate aceste acuzații vin de la un poet comic și anume Aristofan. În piesa lui Arisfofan, „Norii”, Socrate este prezentat ca un ateu care este preocupat de sofisme.

Socrate își continuă apărarea prin afirmația că el nu poate fi sofist, deoarece ei sunt înțelepți (sau așa le merge numele) și sunt bine plătiți. El, în schimb, este sărac și nu știe nimic bun și nobil.
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Scrinul negru - George Calinescu

Anticariat carti literatura romana
Format: 20,5/13,5 cm
cartonat, nu a avut supracoperta

In primavara anului 1954, G. Calinescu achizitionat de la talcioc, in imprejurari similare cu cele infatisate in roman, o comoda frantuzeasca, stil Ludovic la XV-lea, din lemn de palisandru, cu nuante de rosu intunecat si insertii de mahon inchis, in forma de ghirlande, din lemn de trandafir, dar fara chei. Cand dupa un timp, un lacatus i-a deschis scrinul, un vraf de hartii s-a revarsat din cele trei sertare usor curbate in afara.

„Scrinul negru", roman scris de George Calinescu, prezinta destinul aristocratiei de sange romanesti si al marilor burghezi, de-a lungul epocii proletare.

Ioanide este favoritul noului regim, intr-o era in care e bucuros sa puna in aplicare monumentalele sale idei. Traieste „burghez", isi pastreaza vila si servitoarea, isi aranjeaza caminul cu tablouri, mobilier si covoare valoroase cumparate de la talcioc. Este ghidat de tovarasul sau Dragavei iar in jurul sau graviteaza Mini secretara, Mihaela/Diana cea statuara si Cucly balerina. Dragostea pentru Mini este una platonica, alaturi de Diana se bucura de mangaieri nevinovate iar Cucly ii poarta copilul in pantece. Si nu se simte vinovat de familia sa ci fata de Dragavei, din pricina abaterii de la morala proletara, deoarece nu este inca "om nou".

Insa nu Ioanide este figura centrala a romanului ci Caty Zanoaga/Ciocarlan, femeia misterioaa a carei viata neobisnuita o reconstituie batranul, cu ajutorul scrisorilor descoperite in „scrinul negru" procurat de la talcioc.
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Banuitele primejdii - Platon Pardau

Anticariat carti literatura romana
Format:
de format 20/12,5 cm
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
Pagini:  ( 1 )  2 3 >>  
 Web Design  Web Hosting  

Nu gasiti o carte ?

Rog sunați la telefon și NUMAI după aceea pe:

(aici raspund doar cand am netul deschis)

sau
Scrieți AICI
O ultimă variantă:

O vom gasi in reteaua noastra de colaboratori !