Contact:  Vodafone: 0723 318 590  
Vodafone este telefonul la care ma gasiti oriunde. La celelate telefoane raspund doar daca sunt acasa. Nu sun inapoi la apelurile pierdute.
Va sugerez ca daca nu am raspuns sa sunati pe nr de Vodafone. MULTUMESC PENTRU INTELEGERE!

Din experienta mea reiese ca cei cu care am vorbit direct au inteles mult mai exact situatia indiferent daca au comandat sau nu !!! Cu foarte multe persoane care nu au acceptat aceasta discutie directa au aparut neintelegeri. Nu vreau sa pacalesc pe nimeni, nu vreau sa fortez pe nimeni sa cumpere sau sa vorbeasca cu mine. E alegerea dvs. Insa e posibil ca sa aveti nemultumiri care ar fi foarte probabil sa le eliminati daca am discuta direct si ati intelege exact situatia cu ceea ce comandati !!! Discutia directa e mult mai bogata in nuante si intelegerea este mult mai buna. Intrebarile au un raspuns instantaneu si se pot face precizari pana intelegerea este corecta si completa !!!
Prima pagină Impresii Contact  
  Nu aveti produse in cosul de cumparaturi.   Cosul meu
de
cumparaturi
    Anticariat Librarie => Lista carti => Cautare: Henry James
Pagini:  ( 1 )  2 3 >>  
        Detalii

Marele Gatsby - Marele Gatsby

Anticariat carti literatura universala
Format: 20/13 cm-
contine:
Marele Gatsby
Un diamant cat Hotelul Ritz
Intai Mai

In timp, capodopera lui F. Scott Fitzgerald, Marele Gatsby (The Great Gatsby), publicata pe 10 aprilie 1925, a castigat in valoare: considerata initial o carte spectaculara despre „generatia pierduta", astazi ocupa locul al doilea, dupa Ulise de James Joyce, pe lista celor mai bune romane ale secolului XX alcatuita de publicatia New York Times. S-a bucurat de sase ecranizari. Una dintre ele este ecranizata avindu-i in rolurile principale pe Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan si Joel Edgerton.

„Odata cu noul meu roman m-am cufundat cu totul intr-o opera de creatie pura [...], in imaginarea neintrerupta a unei lumi reale si totusi stralucitoare.“ (F. Scott Fitzgerald, in scrisoarea catre editorul Maxwell Perkins, cca 10 aprilie 1924)

Un tinar fascinat de visul american, proaspat venit la New York si doritor de succes, Nick Carraway, impartaseste povestea transformarii lui James Gatz in Jay Gatsby. Pe fundalul unei Americi prospere, dar haotice, Gatz, minat de mirajul iubirii fata de Daisy Buchanan, isi schimba viata, devenind din student la Oxford gangster, traficant de bauturi alcoolice si apoi milionar. Iubirea sa pentru Daisy nu se implineste insa; ramine povestea donquijotesca a Marelui Gatsby, desfasurata odata cu un iluzoriu, nesfirsit American dream.
„Jay Gatsby, un simbol al povestii americane de succes, vrea sa recupereze trecutul si paradisul pe care le asociaza cu prima lui iubire, Daisy Buchanan. Este amagit de un vis care se dovedeste nedemn de el, iar Fitzgerald inalta caderea lui Gatsby la nivelul unui mit american esential. Romanul se incheie cu unul dintre cele mai sugestive pasaje lirice din literatura: «Gatsby crezuse pana la urma in luminita aceea verzuie, intr-un viitor frematator, care se indeparteaza insa cu fiece an in fata noastra. Ne-a scapat o data, dar ce importanta are... maine o sa fugim mai repede, ne vom intinde bratele mai departe... Si tot asa, pana intr-o dimineata... Si tot asa, trecem de la o zi la alta, barci impinse de curent, impinse fara incetare, tot mai inapoi, in trecut». In Marele Gatsby, Fitzgerald realizeaza ceea ce nu va mai face in toata cariera sa ulterioara: o satira a moravurilor contemporane care contine adevarurile – personale si sociale – cele mai profunde. Daca subiectul predilect al lui Hemingway este razboiul, al lui Fitzgerald este Visul american si tradarea acestuia, subiect care face conexiunea intre viata privata a scriitorului, cariera lui si cartile sale intr-un intreg tematic. Fitzgerald ramane principalul cronicar al puterii seducatoare a bogatiei si faimei. Nici un alt scriitor american nu s-a pozitionat asemenea lui – chiar in adancul sufletului american.“ (Daniel S. Burt)

„Cred ca romanul este o minune.“ (Maxwell Perkins, in scrisoarea catre F. Scott Fitzgerald din 14 noiembrie 1924)

„L-am citit insa de trei ori. Nu sunt catusi de putin influentat de comentariul dumneavoastra despre mine cand afirm ca m-a interesat si m-a miscat mai mult decat orice nou roman, fie englez sau american, pe care l-am parcurs de cativa ani buni. Cand voi avea timp mi-ar placea sa va scriu mai pe larg si sa va spun exact de ce cred ca este o carte atat de remarcabila. De fapt, cred ca este primul pas inainte pe care l-a facut proza americana de la Henry James incoace.“ - T.S. Eliot, in scrisoarea catre F. Scott Fitzgerald din 31 decembrie 1925

FRANCIS SCOTT FITZGERALD s-a nascut in St. Paul, Minnesota, la 24 septembrie 1896. A urmat Princeton University, in 1917 intrand in armata, iar dupa demobilizare s-a mutat la New York. Publicat in 1920, primul sau roman, Dincoace de Paradis (This Side of Paradise), s-a bucurat imediat de o mare popularitate, urmat, in 1922, de Cei frumosi si blestemati (The Beautiful and Damned). In 1920 s-a casatorit cu Zelda Sayre (1900–1948), iar cuplul, al carui unic copil, Frances Scott „Scottie" Fitzgerald, scriitoare si ziarista, se naste in 1921, a locuit cand la Paris sau New York, cand pe Riviera franceza, devenind parte a cercului de emigranti americani care ii includea pe Gertrude Stein, Ernest Hemingway si John Dos Passos. In 1925 lui Fitzgerald i-a aparut capodopera Marele Gatsby (The Great Gatsby), care nu a avut succes decat dupa moartea sa. Tensiunile din cuplu s-au accentuat pe parcurs, din cauza alcoolismului scriitorului si a problemelor psihice ale Zeldei, care, din 1930, a fost internata in diferite sanatorii, reusind totusi sa scrie romanul semi-autobiografic Save Me the Waltz, publicat in 1932. La sfarsitul anilor '20, Fitzgerald a inceput sa lucreze la al doilea mare roman al sau, Blandetea noptii (Tender Is the Night), aparut in anul 1934, care transfigureaza dezastrul mariajului cu Zelda. Fiind intr-o constanta lipsa de bani, a publicat masiv povestiri comerciale in diferite reviste. In 1937 s-a mutat la Hollywood, unde, uitat de lumea literara, a scris scenarii de film. In urma unui infarct, a murit la 21 decembrie 1940, lasand neterminat romanul Dragostea ultimului magnat (The Last Tycoon), aparut in 1941. Fitzgerald este autorul mai multor volume de povestiri, printre care Tales of the Jazz Age (1922), All the Sad Young Men (1926), Babylon Revisited and Other Stories (1960). A mai scris volumul autobiografic The Crack-Up (1945) si eseuri. A intretinut o vasta corespondenta publicata postum. Opera lui Fitzgerald este emblematica pentru asa-numita epoca a jazzului din anii '20, despre generatia sa scriitorul afirmand ca „a crescut ca sa descopere ca toti zeii sunt morti, toate razboaiele incheiate si orice credinta in oameni zdruncinata".
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Marele Gatsby - Scott Fitzgerald

Anticariat carti literatura universala
Format: 20/14,5 cm-
In timp, capodopera lui F. Scott Fitzgerald, Marele Gatsby (The Great Gatsby), publicata pe 10 aprilie 1925, a castigat in valoare: considerata initial o carte spectaculara despre „generatia pierduta", astazi ocupa locul al doilea, dupa Ulise de James Joyce, pe lista celor mai bune romane ale secolului XX alcatuita de publicatia New York Times. S-a bucurat de sase ecranizari. Una dintre ele este ecranizata avindu-i in rolurile principale pe Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan si Joel Edgerton.

„Odata cu noul meu roman m-am cufundat cu totul intr-o opera de creatie pura [...], in imaginarea neintrerupta a unei lumi reale si totusi stralucitoare.“ (F. Scott Fitzgerald, in scrisoarea catre editorul Maxwell Perkins, cca 10 aprilie 1924)

Un tinar fascinat de visul american, proaspat venit la New York si doritor de succes, Nick Carraway, impartaseste povestea transformarii lui James Gatz in Jay Gatsby. Pe fundalul unei Americi prospere, dar haotice, Gatz, minat de mirajul iubirii fata de Daisy Buchanan, isi schimba viata, devenind din student la Oxford gangster, traficant de bauturi alcoolice si apoi milionar. Iubirea sa pentru Daisy nu se implineste insa; ramine povestea donquijotesca a Marelui Gatsby, desfasurata odata cu un iluzoriu, nesfirsit American dream.
„Jay Gatsby, un simbol al povestii americane de succes, vrea sa recupereze trecutul si paradisul pe care le asociaza cu prima lui iubire, Daisy Buchanan. Este amagit de un vis care se dovedeste nedemn de el, iar Fitzgerald inalta caderea lui Gatsby la nivelul unui mit american esential. Romanul se incheie cu unul dintre cele mai sugestive pasaje lirice din literatura: «Gatsby crezuse pana la urma in luminita aceea verzuie, intr-un viitor frematator, care se indeparteaza insa cu fiece an in fata noastra. Ne-a scapat o data, dar ce importanta are... maine o sa fugim mai repede, ne vom intinde bratele mai departe... Si tot asa, pana intr-o dimineata... Si tot asa, trecem de la o zi la alta, barci impinse de curent, impinse fara incetare, tot mai inapoi, in trecut». In Marele Gatsby, Fitzgerald realizeaza ceea ce nu va mai face in toata cariera sa ulterioara: o satira a moravurilor contemporane care contine adevarurile – personale si sociale – cele mai profunde. Daca subiectul predilect al lui Hemingway este razboiul, al lui Fitzgerald este Visul american si tradarea acestuia, subiect care face conexiunea intre viata privata a scriitorului, cariera lui si cartile sale intr-un intreg tematic. Fitzgerald ramane principalul cronicar al puterii seducatoare a bogatiei si faimei. Nici un alt scriitor american nu s-a pozitionat asemenea lui – chiar in adancul sufletului american.“ (Daniel S. Burt)

„Cred ca romanul este o minune.“ (Maxwell Perkins, in scrisoarea catre F. Scott Fitzgerald din 14 noiembrie 1924)

„L-am citit insa de trei ori. Nu sunt catusi de putin influentat de comentariul dumneavoastra despre mine cand afirm ca m-a interesat si m-a miscat mai mult decat orice nou roman, fie englez sau american, pe care l-am parcurs de cativa ani buni. Cand voi avea timp mi-ar placea sa va scriu mai pe larg si sa va spun exact de ce cred ca este o carte atat de remarcabila. De fapt, cred ca este primul pas inainte pe care l-a facut proza americana de la Henry James incoace.“ - T.S. Eliot, in scrisoarea catre F. Scott Fitzgerald din 31 decembrie 1925

FRANCIS SCOTT FITZGERALD s-a nascut in St. Paul, Minnesota, la 24 septembrie 1896. A urmat Princeton University, in 1917 intrand in armata, iar dupa demobilizare s-a mutat la New York. Publicat in 1920, primul sau roman, Dincoace de Paradis (This Side of Paradise), s-a bucurat imediat de o mare popularitate, urmat, in 1922, de Cei frumosi si blestemati (The Beautiful and Damned). In 1920 s-a casatorit cu Zelda Sayre (1900–1948), iar cuplul, al carui unic copil, Frances Scott „Scottie" Fitzgerald, scriitoare si ziarista, se naste in 1921, a locuit cand la Paris sau New York, cand pe Riviera franceza, devenind parte a cercului de emigranti americani care ii includea pe Gertrude Stein, Ernest Hemingway si John Dos Passos. In 1925 lui Fitzgerald i-a aparut capodopera Marele Gatsby (The Great Gatsby), care nu a avut succes decat dupa moartea sa. Tensiunile din cuplu s-au accentuat pe parcurs, din cauza alcoolismului scriitorului si a problemelor psihice ale Zeldei, care, din 1930, a fost internata in diferite sanatorii, reusind totusi sa scrie romanul semi-autobiografic Save Me the Waltz, publicat in 1932. La sfarsitul anilor '20, Fitzgerald a inceput sa lucreze la al doilea mare roman al sau, Blandetea noptii (Tender Is the Night), aparut in anul 1934, care transfigureaza dezastrul mariajului cu Zelda. Fiind intr-o constanta lipsa de bani, a publicat masiv povestiri comerciale in diferite reviste. In 1937 s-a mutat la Hollywood, unde, uitat de lumea literara, a scris scenarii de film. In urma unui infarct, a murit la 21 decembrie 1940, lasand neterminat romanul Dragostea ultimului magnat (The Last Tycoon), aparut in 1941. Fitzgerald este autorul mai multor volume de povestiri, printre care Tales of the Jazz Age (1922), All the Sad Young Men (1926), Babylon Revisited and Other Stories (1960). A mai scris volumul autobiografic The Crack-Up (1945) si eseuri. A intretinut o vasta corespondenta publicata postum. Opera lui Fitzgerald este emblematica pentru asa-numita epoca a jazzului din anii '20, despre generatia sa scriitorul afirmand ca „a crescut ca sa descopere ca toti zeii sunt morti, toate razboaiele incheiate si orice credinta in oameni zdruncinata".
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Despre dragoste si alte intamplari - antologie

Anticariat carti dragoste, romantic, iubire
Format: 18/10,5 cm-
contine :
Ioan T. Morar - Iubirea e un lucru foarte mare
Cristian Teodorescu - Telefoane de dragoste
Costi Rogozanu - Dragostea este
Stendhal - Despre dragoste
Mihai Eminescu - Scrisori Mihai Eminescu - Veronica Micle
Mark Twain - Jurnalul lui Adam si al Evei
Prosper Merimee - Carmen
I. L. Caragiale - Calul dracului
Henry James - Desenul din covor
Hugo von Hofmannsthal - Lucidor
Montesquieu - Scrisori persane
Poveste japoneza - Taietorul de bambus si Printesa Lunii
Ion Creanga - Povestea porcului
Edgar Allan Poe - Ligia
Edith Wharton - Plenitudinea vietii
Mariana Alcoforado - Scrisorile calugaretei portugheze
Joseph Conrad - Amy Foster
Nathaniel Hawthorne - Fiica lui Rappaccini
I. S. Turgheniev - Cantecul dragostei triumfatoare
Giovanni Boccaccio - Decameronul
O. Henry - Viata ca o piesa de teatru
Frany Kafka - Scrisori pentru Milena
Anton Cehov - Doamna cu catelui
Barbey Daurevilly - Cea mai frumoasa iubire a lui Don Juan

Cand te hotarasti sa lecturezi despre dragoste si alte…sentimente adiacente, este bine sa te intrebi mai intai cat de bine faci fata amalgamului de trairi si simtaminte pe care le incerci cu fiecare fraza citita. Si asta pentru ca, indiferent de particularitatile si unicitatea povestii traite personal, este imposibil ca macar una din cele 17 povestiri si 54 de scrisori de dragoste cuprinse in antologia pe care Colectia “Literatura” a ziarului Cotidianul a publicat-o nu de mult, sa nu te atinga exact in acel punct sensibil pe care il credeai uitat, acceptat sau asumat.

500 de pagini de povestiri de dragoste selectionate cu grija ne prezinta iubirea sub toate aspectele ei, clasice sau contemporane, prin ochii si, as indrazni sa spun, prin inimile catorva scriitori de exceptie.

Stendhal in “Despre Dragoste” o teoretizeaza, o abordeaza psihologic privind-o ca un fenomen care cristalizeaza in timp bucuria care ne-o da relatia cu o anume persoana, evoluand de la prima scanteie “cel mai mic fir de speranta care poate face sa se nasca iubirea” la iubirea adevarata ” imbinarea tuturor sentimentelor de multumire, a tuturor momentelor de fericire care au putut lua nastere succesiv” cu privire la persoana iubita.

De departe insa cel mai mult mi-a incantat sufletul corespondenta intre Mihai Eminescu si Veronica Micle, fragmente reproduse din colectia de scrisori inedite aparute sub titlul ” Dulcea mea Doamna/Eminul meu iubit”. Contrar parerilor care au spus ca publicarea acestor scrisori l-au demitizat pe marele poet, l-au coborat in banal, eu cred ca in aceasta corespondenta mai mult decat orice alta scriere se vede izvorul geniului iubirii care s-a revarsat in acele sublime poezii de dragoste. Vedem un Eminescu obisnuit, plin de griji si framantari interioare, nefericit, bolnav insa mai presus de toate indragostit, poate de Veronica, mai mult ca sigur de o iluzie cu chipul Veronicai, iluzie numita “dulcea mea copila”, ” sufletul si amorul meu”, “momoti draga” ba chiar si “ingerul meu blond”. O iubire tragica, neimplinita care rabufneste cu putere in declaratii emotionante “Un om ca mine, care într-adevăr nici n-a crezut ceva nici a iubit ceva, nici a dorit ceva pe pământ, are ca toți oamenii în fundul sufletului său necesitatea ca oricare de-a se-nchina și de-a iubi ceva. Nu înțelegi că pentru un suflet cât de sceptic și cât de necredincios totuși există necesitatea de a crede și iubi? Cu cât această necesitate a fost mai oprimată, mai negată prin rațiune cu atât ea a devenit mai adâncă, mai inextirpabilă. Te iubesc, te iubesc cu toată privațiunea de sentiment a trecutului meu, te iubesc tocmai pentru că viața mea a fost un pustiu, tocmai că nimeni nu m-a iubit în adevăr, tocmai pentru că numai îndurarea și iubirea ta am căutat-o pe pământ și pentru că ceea ce am dorit mai mult, am și aflat. – 5 ianuarie 1880″.

Adam si Eva
Daca simtiti ca sentimentele va coplesesc mai dati cateva pagini si Mark Twain va reusi cu siguranta sa va binedispuna cu al sau ” Jurnal al lui Adam si al Evei”.Vorbind tot depre iubire, dar avand o abordare ironica, faimosul scriitor american ne prezinta lungul drum spre dragoste al cuplului primordial in Gradina Raiului. De la constientizarea propriei persoane, la descoperirea partenerului si traiul in comun sunt tot atatea subiecte tratate cu umor, si uneori cu duiosie accentuata in ultima fraza, suprema dovada de iubire – epitaful Evei – ” Oriunde te-ai dus, acolo este paradisul.Adam”

Despre iubirea pasionala, nefericita si in final fatala ne povesteste Prosper Merimee in a sa “Carmen”, in care a creat un tip literar nou acela al femeii fatale care isi exploateaza sexualitatea si misterul pentru a subjuga persoana iubita dar care isi gaseste moartea starnind gelozia acestuia.

In ”Calul dracului “ al lui I.L. Caragiale, intalnirea, langa o fantana, a unei babe cu un misterios personaj diavolesc, se transforma intr-o cavalcada nocturna, la lumina lunii, romantica, in care baba devine o frumoasa fata de imparat, revenind la starea initiala odata cu ivirea zorilor.

“Lucidor” are ca subiect o iubire ascunsa. Este povestea doamnei “von Murska” si a celor doua fiice ale sale, cea de-a doua obligata sa se imbrace si sa se comporte ca un baiat de mama sa, convinsa ca in societatea in care traiau este foarte complicat sa mariti o fata, despre doua nici nu putea fi vorba. Aparitia tanarului Wladimir complica situatia prin interesul pe care il manifesta pentru Arabella, sora mai mare care insa nu-i impartaseste sentimentele. Lucile, devenita Lucidor pentru restul lumii, se indragosteste de junele adorator al surorii sale prilej sa-i trimita numeroase scrisori de dragoste semnate cu numele acesteia. Incurajat de corespondenta primita dar descurajat de atitudinea zilnica a presupusei indragostite Arabella, Wladimir nu poate decat sa pluteasca in incertitudine, neintelegand dubla natura a logodnicei sale, nebanuind nici o secunda ca Lucidor este cea indragostita de el dar care nu se putea implica.Odata misterul rezolvat, autorul lasa insa deschis finalul, fara a mentiona daca Wladimir alege sa iubeasca sau sa fie iubit.

Montesquieu
“Scrisorile persane” desprinse din primul roman epistolar scris de Montesquieu ni-i prezinta pe Rika si Usbek, cei doi persani sositi la Paris, care sustin o bogata corespondenta cu compatriotii lor, pe care ii informeaza cu privire la realitatile, oamenii, institutiile si moravurile societatii franceze, primind la randul lor variate informatii din lumea persana. Scrisorile povestesc intamplari si intrigile din haremul lui Usbek din Persia, corespondenta prin care Usbek doreste sa se asigure asupra fidelitatii femeilor din harem in timpul lipsei sale fiind doar un prilej pentru autor de a confrunta doua civilizatii diferite.

Iubiri de basm ne ofera Ion Creanga in “Povestea porcului” si povestea japoneza “Taietorul de bambus si printesa lunii”, cu aparitii misterioase a printului dintr-un porc si a printesei dintr-o tulpina de bambus, cu incercari, piedici, perseverenta si incredere in depasirea obstacolelor care stau in calea gasirii iubirii desavarsite.

In “Ligia”, Edgar Allan Poe ne vorbeste de dragoste in stilul sau propriu, macabru, gotic, o dragoste maladiva care depaseste barierele vietii si mortii. Personajul masculin traieste o iubire perfecta cu Ligia, primele pagini descriind in detaliu pasiunea impartasita de cei doi ale caror suflete parca se contopesc. Imbolnavindu-se, in pragul mortii Ligia nu renunta si ultimile sale cuvinte vin ca o promisiune a iubirii eterne: “Omul nu cedeaza in fata ingerilor, nici cu totul in fata mortii, fiind salvat de slabiciunea palidei sale vointe”. Ravasit, naratorul deplange indelung disparitia Ligiei, insa in timp se recasatoreste cu Rowena. Boala acesteia si iminenta moarte il fac sa suspecteze cauze nenaturale insa ramane la capataiul Rowenei pana la decesul ei, departe insa de a simti cu aceeasi intensitate pierderea ca prima data. O pregateste de inmormantare conform obiceiului si ramane l-a capataiul ei intr-un scaun motaind. trezit brusc din somn vede corpul miscandu-se si decopera cu oroare ca nu Rowena inviase ci sufletul Ligiei se intorsese asa cum promisese.Dragostea se dovedeste mai puternica decat moartea.

De Edith Warthon recunosc ca nu citisem nimic pana la aceasta nuvela despre dragoste si spre rusinea mea habar nu aveam ca este “acea” Edith Warthon care a scris “Varsta inocentei” fiind prima femeie care a castigat premiul Pulitzer pentru aceasta creatie. O alta poveste, un alt fel de iubire… Satula de viata searbada pe care o traieste, eroina noastra isi ia viata inghitand otrava si ajunge intr-un fel de rai, departe insa de cel zugravit de religii, aproape terestru unde intalneste Spiritul Vietii. Discutiile purtate cu acesta ne releva o persoana sensibila, intelectuala, care traise captiva intr-o casnicie alaturi de un sot blazat, mediocru care au transformat-o intr-o fiinta interiorizata si intr-un final au facut-o sa se sinucida. Drept recompensa pentru viata care n-a trait-o, Spiritul Vietii ii ofera oportunitatea de a inatalni perechea ideala, sufletul pereche alaturi de care sa traiasca adevarata dragoste, plenitudinea vietii. Perspectiva noii vieti o face insa sa se gandeasca la fostul sot, la singuratatea si nefericirea lui cand va muri si nu o va intalni in paradis, la asteptarea si dezamagirea lui si paradoxal descoperind ca de fapt ea este plenitudinea vietii fostului sot, renunta la oferta Spiritului alegand fericirea omului de langa ea cu care se obisnuise, pentru care era totul si care intr-un final … ii lipsea.

Despre o alta dragoste, prima dragoste, incandescenta, imprevizibila citim in “Scrisorile calugaritei portugheze” de Mariana Alcoforado. Presupusa poveste de dragoste intre Mariana si capitanul Bouton a fost o simpla aventura pentru el si un extaz transformat in agonie pentru ea. Intre zidurile manastirii patima si durerea calugaritei si-au gasit alinarea in scris.Scrisorile o fac sa retraiasca cele mai frumoase momente ale iubirii, isi cheama iubitul inapoi, rememoreaza momentele fericite pentru a le fxa in memorie, trece prin deznadejde, reprosuri, spaima de nu fi uitata, nevoia de a se simti din nou iubita.Dupa ce a imortalizat pe hartie iubirea sa amara, calugarita s-a retras in anonimatul manastirii lasand randurile sale sa rascoleasca sufletele cititorilor de peste veacuri, consacrandu-se printre cele mai frumoase scrisori de dragoste din toate timpurile.

Povestea lui “Amy Foster” scrisa de Joseph Conrad ne prezinta diferite fete ale dragostei care se manifesta intre aceleasi personaje: Yanko si Amy si care se schimba pemasura ce relatia intre cei doi evolueaza. La inceput este compasiune, care se transforma in pasiune, insa dupa nasterea fiului lor dragostea se estompeaza, astfel incat Amy nu mai e in stare sa-l sutina pe Yanko in planurile sale. Iubirea se transforma apoi in indiferenta si fara ajutorul si atentia sotiei sale Yanko moare.

“Fiica lui Rappaccini” este o nuvela fantastica al carei subiect urmeaza povestea povestea unui tanar care se indragosteste de femeia pe care o vede intr-o gradina, care seamana cu o floare ai mult decat intr-un singur fel, dar datorita interventiei stiintei in natura dragostea lor indeplinindu-se are un final dezastruos. Este o poveste de dragoste tragica care imbina teme fundamentale precum umanitatea, interventia in natura cu scopul de a o perfecta precum si iubirea romantica si manifestarile ei.

Decameron
Intalnim apoi o iubire sortita sa ramana neimplinita, asa cum sunt dealtfel iubiile lui Turgheniev, apoi dintre cele o suta de povestiri ale Decameronului lui Boccaccio savuram doua, astfel cum sunt povestite de personajele care se intalnesc in biserica Santa Maria Novella din Florenta (in 1348) in timp ce ciuma se abatuse catastrofala peste oras, umpland casele si strazile de cadavre si de sufletele de teroare. Iubind viata si dorind-o cu atat mai mult in mijlocul unor asemenea nelinisti si terori, acesti tineri se retrag intr-o vila hotarati sa petreaca acolo cateva zile, in mijlocul dansurilor, al jocurilor si al placutelor conversatii, retragandu-se si aflandu-si scaparea de orori in povesti de dragoste. In fiecare zi aleg cate un rege sau o regina si in fiecare dupa-amiaza se aseaza intr-o livada pentru a spune fiecare cate o poveste care sa intre intr-o tema generica.

Despre dragoste prin corespondenta se vorbeste in scrisorile pe care Kafka le trimite Milenei Jesenska, pe vremea aceea jurnalista, un spirit liber adept al “Noii directii in dragoste” ce presupunea acordul libertatilor partenerilor cu alte persoane. Legatura dintre Kafka si Milena se infiripa rapid, manifestandu-se strict prin corespondenta in care Kafka isi afiseaza iubirea curtenitoare, cu duiosie si mai ales fara inhibitii.

“Doamna cu catelul” ilustreaza evolutia unei relatii interzise, adulterine petrecut intr-o statiune balneara, catre o iubire adevarata, dureroasa, fara iesire. Provenind din mariaje de convenienta, monotone, Anna si Dimitri se trezesc la viata intr-o relatie blamata de societatea in care traiesc. Macinata de sentimentul de vina, fragila si vulnerabila Anna nu isi gaseste si fericirea , sentimentul de vina depasind in intensitate dragostea.

Despre dragoste… ce ar mai fi spus oare, probabil nimic sau probabil foarte multe… Lasati-va imaginatia in voia literaturii si in mod sigur veti simti, veti trai, veti visa. Lectura placuta!
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Marele Gatsby - Scott Fitzgerald

Anticariat carti literatura universala
Format: 16/12 cm-
In timp, capodopera lui F. Scott Fitzgerald, Marele Gatsby (The Great Gatsby), publicata pe 10 aprilie 1925, a castigat in valoare: considerata initial o carte spectaculara despre „generatia pierduta", astazi ocupa locul al doilea, dupa Ulise de James Joyce, pe lista celor mai bune romane ale secolului XX alcatuita de publicatia New York Times. S-a bucurat de sase ecranizari. Una dintre ele este ecranizata avindu-i in rolurile principale pe Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan si Joel Edgerton.

„Odata cu noul meu roman m-am cufundat cu totul intr-o opera de creatie pura [...], in imaginarea neintrerupta a unei lumi reale si totusi stralucitoare.“ (F. Scott Fitzgerald, in scrisoarea catre editorul Maxwell Perkins, cca 10 aprilie 1924)

Un tinar fascinat de visul american, proaspat venit la New York si doritor de succes, Nick Carraway, impartaseste povestea transformarii lui James Gatz in Jay Gatsby. Pe fundalul unei Americi prospere, dar haotice, Gatz, minat de mirajul iubirii fata de Daisy Buchanan, isi schimba viata, devenind din student la Oxford gangster, traficant de bauturi alcoolice si apoi milionar. Iubirea sa pentru Daisy nu se implineste insa; ramine povestea donquijotesca a Marelui Gatsby, desfasurata odata cu un iluzoriu, nesfirsit American dream.
„Jay Gatsby, un simbol al povestii americane de succes, vrea sa recupereze trecutul si paradisul pe care le asociaza cu prima lui iubire, Daisy Buchanan. Este amagit de un vis care se dovedeste nedemn de el, iar Fitzgerald inalta caderea lui Gatsby la nivelul unui mit american esential. Romanul se incheie cu unul dintre cele mai sugestive pasaje lirice din literatura: «Gatsby crezuse pana la urma in luminita aceea verzuie, intr-un viitor frematator, care se indeparteaza insa cu fiece an in fata noastra. Ne-a scapat o data, dar ce importanta are... maine o sa fugim mai repede, ne vom intinde bratele mai departe... Si tot asa, pana intr-o dimineata... Si tot asa, trecem de la o zi la alta, barci impinse de curent, impinse fara incetare, tot mai inapoi, in trecut». In Marele Gatsby, Fitzgerald realizeaza ceea ce nu va mai face in toata cariera sa ulterioara: o satira a moravurilor contemporane care contine adevarurile – personale si sociale – cele mai profunde. Daca subiectul predilect al lui Hemingway este razboiul, al lui Fitzgerald este Visul american si tradarea acestuia, subiect care face conexiunea intre viata privata a scriitorului, cariera lui si cartile sale intr-un intreg tematic. Fitzgerald ramane principalul cronicar al puterii seducatoare a bogatiei si faimei. Nici un alt scriitor american nu s-a pozitionat asemenea lui – chiar in adancul sufletului american.“ (Daniel S. Burt)

„Cred ca romanul este o minune.“ (Maxwell Perkins, in scrisoarea catre F. Scott Fitzgerald din 14 noiembrie 1924)

„L-am citit insa de trei ori. Nu sunt catusi de putin influentat de comentariul dumneavoastra despre mine cand afirm ca m-a interesat si m-a miscat mai mult decat orice nou roman, fie englez sau american, pe care l-am parcurs de cativa ani buni. Cand voi avea timp mi-ar placea sa va scriu mai pe larg si sa va spun exact de ce cred ca este o carte atat de remarcabila. De fapt, cred ca este primul pas inainte pe care l-a facut proza americana de la Henry James incoace.“ - T.S. Eliot, in scrisoarea catre F. Scott Fitzgerald din 31 decembrie 1925

FRANCIS SCOTT FITZGERALD s-a nascut in St. Paul, Minnesota, la 24 septembrie 1896. A urmat Princeton University, in 1917 intrand in armata, iar dupa demobilizare s-a mutat la New York. Publicat in 1920, primul sau roman, Dincoace de Paradis (This Side of Paradise), s-a bucurat imediat de o mare popularitate, urmat, in 1922, de Cei frumosi si blestemati (The Beautiful and Damned). In 1920 s-a casatorit cu Zelda Sayre (1900–1948), iar cuplul, al carui unic copil, Frances Scott „Scottie" Fitzgerald, scriitoare si ziarista, se naste in 1921, a locuit cand la Paris sau New York, cand pe Riviera franceza, devenind parte a cercului de emigranti americani care ii includea pe Gertrude Stein, Ernest Hemingway si John Dos Passos. In 1925 lui Fitzgerald i-a aparut capodopera Marele Gatsby (The Great Gatsby), care nu a avut succes decat dupa moartea sa. Tensiunile din cuplu s-au accentuat pe parcurs, din cauza alcoolismului scriitorului si a problemelor psihice ale Zeldei, care, din 1930, a fost internata in diferite sanatorii, reusind totusi sa scrie romanul semi-autobiografic Save Me the Waltz, publicat in 1932. La sfarsitul anilor '20, Fitzgerald a inceput sa lucreze la al doilea mare roman al sau, Blandetea noptii (Tender Is the Night), aparut in anul 1934, care transfigureaza dezastrul mariajului cu Zelda. Fiind intr-o constanta lipsa de bani, a publicat masiv povestiri comerciale in diferite reviste. In 1937 s-a mutat la Hollywood, unde, uitat de lumea literara, a scris scenarii de film. In urma unui infarct, a murit la 21 decembrie 1940, lasand neterminat romanul Dragostea ultimului magnat (The Last Tycoon), aparut in 1941. Fitzgerald este autorul mai multor volume de povestiri, printre care Tales of the Jazz Age (1922), All the Sad Young Men (1926), Babylon Revisited and Other Stories (1960). A mai scris volumul autobiografic The Crack-Up (1945) si eseuri. A intretinut o vasta corespondenta publicata postum. Opera lui Fitzgerald este emblematica pentru asa-numita epoca a jazzului din anii '20, despre generatia sa scriitorul afirmand ca „a crescut ca sa descopere ca toti zeii sunt morti, toate razboaiele incheiate si orice credinta in oameni zdruncinata".
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Femeia in alb - Wilkie Collins

Anticariat carti Dragoste, romantic, iubire
Format: 20/13 cm-
cartonat

Romanul debuteaza cu intalnirea de la miezul noptii, dintre profesorul Walter si o misterioasa fugara de la azilul de nebuni.

Femeia in alb prezinta modul in care se construieste si se distruge o identitate prin dublari si constraste.

Astfel, bogatei si anostei mostenitoare Laura, casatorita cu infamul Sir Percival, ii ia locul dublura sa misterioasa, femeia in alb, Anna Catherick. Laura este drogata si internata intr-un azil de nebuni, iar Anne, ulterior, moare de inima, fiind ingropata in locul Laurei.

Acest complot, conceput de contele Frosco si Sir Percival, este povestit in roman de Mariana, sora vitrega a Laurei.

Din momentul senzational in care Walter Hartright o vede pe iubita sa Laura, stand langa propriul mormant, romanul se concentreaza asupra reconstituirii povestii ei, iar obsesia lui Walter pentru dezvaluirea identitatii Laurei duce la demascarea complotului.

Femeia in alb, publicata in anul 1860, continua si in zilele noastre sa se bucure de acelasi imens interes din partea cititorilor. Este considerat un roman clasic, un thriller captivant, cu crime, intrigi, rautate si identitati schimbate.

Considerat in general drept primul thriller englezesc, FEMEIA IN ALB o are ca eroina pe remarcabila Marian Halcome care alaturi de ciudatul ei partener, profesorul de desen Walter Hartright, se confrunta cu diabolicul cuplu format din Contele Fosco si Percival Glyde.

Un captivant thriller cu crime, intrigi, rautate si identitati schimbate. Volumul este continuu republicat de aprope 140 de ani!

Lui Mr. Collins ii revine meritul de a introduce intr-un roman cel mai misterios dintre mistere, misterul care se gaseste la usa noastra.
Henry James

Collins a fost un adevarat deschizator de drumuri pe care multi dintre asa-zisii romancieri moderni de senzatie ar trebui sa-l imite spre binele lor.
Dorothy L. Sayers


FEMEIA IN ALB continua sa ne fascineze si sa ne incante deoarece este o superba poveste despre oameni care ne pun la incercare mintea si imaginatia.
Anne Perry (Introducere la Modern Library Paperback Classic)
Cu FEMEIA IN ALB Collins a creat modelul romanului de senzatie producand generatii de imitatori. Dar, probabil, geniul sau poate fi regasit mai ales in capacitatea de descoperi exoticul, misterul, in mijlocul locurilor commune, misterul aflat la usa noastra.
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Cartea de la San Michele - Axel Munthe

Anticariat carti literatura universala
Format: 20/13 cm
cartonat, panzat culoare gri, fara supracoperta

Cartea de la San Michele (în engleză The Story of San Michele) este o carte de memorii scrisă de medicul suedez Axel Munthe (31 octombrie 1857 – 11 februarie 1949), publicată pentru prima dată în anul 1929 de editorul britanic John Murray. Scrisă în limba engleză, ea a devenit un bestseller în numeroase limbi și a fost republicată constant în cele mai mult de opt decenii trecute de la publicarea sa inițială.

Cartea de la San Michele are 32 de capitole. Ea este o serie de viniete suprapuse aproximativ, dar nu în totalitate, în ordine cronologică ce prezintă amintiri ale mai multor perioade din viața dr. Munthe. Autorul a avut relații cu o serie de celebrități ale vremii sale precum Jean-Martin Charcot, Louis Pasteur, Henry James și Guy de Maupassant, toți aceștia fiind menționați în carte. El a lucrat de asemenea cu cei mai săraci oameni, inclusiv imigranții italieni din Paris și victimele epidemiei de holeră din Napoli, precum și cu țăranii din insula Capri sau laponii din nordul Suediei. A fost un mare iubitor de animale cărora le-a dedicat mai multe povestiri, iar cel mai cunoscut este probabil babuinul său alcoolic, Billy.
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Patru prozatori americani - Nathaniel Hawthorne si Mark Twain

Anticariat carti literatura universala
Format:
de format 20/12 cm

Patru prozatori americani:

Nathaniel Hawthorne
Mark Twain
Stephen Crane
Henry James

Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Femeia in alb - Wilkie Collins

Anticariat carti dragoste, romantic, iubire
Format: 22/15 cm-
volum cartonat cu coperta din plastic transparent

Romanul debuteaza cu intalnirea de la miezul noptii, dintre profesorul Walter si o misterioasa fugara de la azilul de nebuni.

Femeia in alb prezinta modul in care se construieste si se distruge o identitate prin dublari si constraste.

Astfel, bogatei si anostei mostenitoare Laura, casatorita cu infamul Sir Percival, ii ia locul dublura sa misterioasa, femeia in alb, Anna Catherick. Laura este drogata si internata intr-un azil de nebuni, iar Anne, ulterior, moare de inima, fiind ingropata in locul Laurei.

Acest complot, conceput de contele Frosco si Sir Percival, este povestit in roman de Mariana, sora vitrega a Laurei.

Din momentul senzational in care Walter Hartright o vede pe iubita sa Laura, stand langa propriul mormant, romanul se concentreaza asupra reconstituirii povestii ei, iar obsesia lui Walter pentru dezvaluirea identitatii Laurei duce la demascarea complotului.

Femeia in alb, publicata in anul 1860, continua si in zilele noastre sa se bucure de acelasi imens interes din partea cititorilor. Este considerat un roman clasic, un thriller captivant, cu crime, intrigi, rautate si identitati schimbate.

Considerat in general drept primul thriller englezesc, FEMEIA IN ALB o are ca eroina pe remarcabila Marian Halcome care alaturi de ciudatul ei partener, profesorul de desen Walter Hartright, se confrunta cu diabolicul cuplu format din Contele Fosco si Percival Glyde.

Un captivant thriller cu crime, intrigi, rautate si identitati schimbate. Volumul este continuu republicat de aprope 140 de ani!

Lui Mr. Collins ii revine meritul de a introduce intr-un roman cel mai misterios dintre mistere, misterul care se gaseste la usa noastra.
Henry James

Collins a fost un adevarat deschizator de drumuri pe care multi dintre asa-zisii romancieri moderni de senzatie ar trebui sa-l imite spre binele lor.
Dorothy L. Sayers
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Europenii si Madame de Mauves - Henry James

Anticariat carti literatura universala
Format:
de format normal
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
        Detalii

Povestiri cu fantome - Henry James

Anticariat carti literatura universala
Format:
de format normal
Preț: Negociabil în funcție de câte (și ce) titluri cereți.
Dacă sunați e foarte posibil să vă dau prețul pe loc sau imediat ce ajung la PC.

Adauga in cos
Pagini:  ( 1 )  2 3 >>  
 Web Design  Web Hosting  

Nu gasiti o carte ?

Rog sunați la telefon și NUMAI după aceea pe:

(aici raspund doar cand am netul deschis)

sau
Scrieți AICI
O ultimă variantă:

O vom gasi in reteaua noastra de colaboratori !